Figura Hatiku....

Sabtu, September 05, 2009

MATIKAH KITA???

Hari ini aku lalui hidup dengan penuh tanda tanya... aku tidak tahu apa yang aku lakukan selama ini... aku tak tahu apa yang aku fikirkan selama ini... aku tak tahu apa yang hati aku inginkan selama ini.. tiba-tiba aku terbaca satu kata-kata yang sedikit sebanyak membuatkan hatiku celik akal...

8 PERKARA MEMBUAT HATI ANDA MATI:

1- Ketahui Hak Allah Tapi Anda Tidak Melaksanakan
2- Baca AQ Tapi Tidak Mengamalkan Isinya
3- Kata Cintakan Rasul Tapi Tidak Mengetahui Sunnahnya
4- Kata Takut Mati Tapi Tidak Bersedia Menuju Ke Kubur
5- Allah Berkata Syaitan Musuh Anda,Hendaklah Anda Jadikannya Sebagai Musuh,Tapi
Anda Masih Berbuat Maksiat Dengannya
6- Kata Takut Apa Neraka Tapi Anda Campakkkan Diri Ke Dalamnya
7- Kata Suka Pada Syurga Tapi Tiada Usaha Masuk Ke Dalamnya
8- Anda Bangkit Dari Tempat Tidur Lalu Anda Sembunyikan Aib2 Anda Sedangkan Aib2
Orang Lain Anda Suarakan Di Hadapan Anda..

Jadi cuba fikir-fikirkan lah... renung-renungkan lah... niat kita bukan sekadar dibibir sahaja... tapi mesti diselangi dengan perbuatan... wallah hu 'alam...

0 kata-kata tak puas hati:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
| Top ↑ |