Figura Hatiku....

Isnin, Ogos 24, 2009

Ramadhan Oh Ramadhan....



Bertemu kita kembali dalam satu pertemuan yang dinantikan oleh semua umat islam...(semua la kot)bulan Ramadhan, bulan Barakah, bulan mulia.... Di sini saya ingin mengmbil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak... Diharapkan pada bulan ini kita sama-sama dapat munyucikan hati dan menambahkan ketaqwaan kita pada Allah yang Esa.... Semoga kita akan mendapat kemanisan iman dan dapat merasai nikmat Ramadhan...



Tapi disini aku amat menyesali diri pabila aku melihat ramai saudaraku yang masih tidak sedar Ramadhan telah menjelma... nak dipendekkan cerita... semalam aku telah melalui satu perjalanan yang memenatkan. boleh dikatakan satu per dua negeri pahang aku dah pusing... ini semua gara-gara nak setlekan Biasiswa KPM aku 2... ( duit 2..)diringkaskan lagi cerita... ade lah satu awek nie... duduk sebelah aku.. cantik la jugak... aku tengok je la gelagat die... rase hati ini ingin mengenalinya... tapi baru je nak masuk jarum... tibe2 aku tersentak... pabila mendengar cara die bercakap... alangkah terkejutnye aku.. bile "gadis itu" mengeluarkan kata-kata yang sangat kesat ( dirahsiakan )ketika bercakap dalam telefon.... bila melihat keadaan seperti itu... hatiku hancur luluh... dan aku batalkan niat aku 2... itu cerita 1...
cerita dua pula ketika aku sudah sampai ke Kuala Lumpur... aku turun je dari bas dah nampak macam-macam ragam anak-anak melayu... ade yang berpelukan dan tak kurang juga ade yang berpegang-pegangan dikhalayak ramai... tiba-tiba terdetik dalam hatiku... diorang nie tak puasa ke... perangai mengalahkan suami isteri... hai zina-zina..mintak jauh lah dari aku...amin...

Kesimpulannya.... masih ramai lagi yang tidak sedar akan kehebatan bulan Ramadhan nie... persoalannya... siapakah yang patut dipersalahkan... fikir-fikirkan lah...
sebarang komen atau pendapat sila maklumkan dengan seberapa segera...

0 kata-kata tak puas hati:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
| Top ↑ |