Figura Hatiku....

Khamis, Ogos 27, 2009

TUHAN TOLONGLAH DAKU !!!!....



Tuhan, aku kini amat lemah untuk meneruskan hidup didunia mu ini... Aku terlalu lemah untuk menghadapi segala ujian yang engkau kurniakan kepada ku... Jiwa ku terlalu rapuh untuk meenahan godaan syaitan dan nafsu... Aku sangat takut untuk membuat dosa kepadamu Ya Allah... Maka kau ampunilah segala dosa-dosaku Ya Allah. Engkau tunjukkan lah kepada jalan yang lurus dan yang engkau redhai ya Allah... Bersihkan lah hati dan jiwaku dari segala kekotoran ya Allah... Aku memohon kepadamu ya Allah... ya Rahman... ya Rahim...

Kita sebagai hamba-Nya wajib berdoa kepada Allah S.W.T. Doa lah senjata kita... Allah lah pelindung kita...

1 kata-kata tak puas hati:

salmah salleh berkata...

Daripada Anas bin Malik Radhiallahu 'anhu telah berkata : Aku mendengar Rassulullah S.A.W bersabda : Sesungguhnya Allah berfirman (maksud) : Wahai anak Adam! Apabila engkau memohon dan mengharapkan pertolonganKu maka Aku akan mengampunimu dan Aku tidak menganggap bahawa ia suatu yang bebanan. Wahai anak Adam! Sekalipun dosa kamu seperti awan meliputi langit kemudian kamu memohon keampunanKu, nescaya Aku akan mengampuninya. Wahai anak Adam! Jika kamu menemuiku(selepas mati) dengan kesalahan sebesar bumi, kemudiannya kamu menemuiKu dalam keadaan tidak syirik kepadaKu dengan sesuatu nescaya Aku akan datang kepadamu dengan pengampunan terhadap dosa sebesar bumi itu.
- Riwayat imam Tarmizi dan kata beliau ia adalah hadis Hasan Sohih -

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
| Top ↑ |